Download English songs...

Saturday, February 12, 2011

Aku Penternak Kucing!! =D

aku memang suka kucing dari kecik...
hidup aku tak sempurna tanpa kucing2 aku nih.. hahaha...
mula2 family aku xdelah nak bela kucing..
tapi semenjak aku dan kakak2 aku ni dah mula study kat ipta nih ayah dan ibu aku mula sayang kucing.. bagi peneman dan penghibur hati kat umah... haha..
ia bermula dengan kisah seekor kucing nih datang asyik mintak makan jerr kat kedai ayah aku..
ayah aku pon sedekahlaa makanan kat kucing ni..
pastu kucing ni dah naek kepala plak hari2 mintak makan dan jadikan kedai ayah aku ni restroom dia.. hahaha..
bukan main kucing nih....
Miaw namenye..
aku bagi name sebab die suke cakap miaw miaw miaw.. hahaha..
dah lame sikit die lepak2 kucing tu terberanak plak kat kedai bapak aku..
kerana kesiankan Miaw ni bapak aku bawaklaa Miaw ni balek umah dan jage LIMA ekor anaknye yg baru lahir ni..
anak Miaw ni bukan maen lagi.. lima kaler pesen anak die....
mereka adalah Seksi, Pinky, Puteh, Kuning dan Kel...
mereka membesar dan membesar tapi Kel da mati dulu mungkin sbab kene bedok dengan manusia yg x bertanggungjawab..
aku marah betol bile dapat taw die mayat die mati depan umah.. haishh..
nak tambah cerita lagi Puteh plak jadi cacat mungkin cube disebabkan manusia yg tak bertanggungjawab ni beduk belakang die sampai susah nak jalan....
last2 puteh pon xdpt bertahan lame, dan juge Pinky yg mati eksiden,
anak Miaw yang tinggal hidop Seksi ngan Kuning jer...
datang plak Tumpang, Bulat, dan Burok..
Tapi burok mati mude.. kesian die..
Tumpang plak beranak keluarlah Deka..
Deka die dapat name sebab die lahir malam Merdeka..
so senang nak ingat besday die...
Kuning plak mase ktorang nak pindah kitorang tinggalkan die sebab die dah besar.. dah pandai carik betina lain.. so ktorang lepaskanlaa die...
Kat umah baru plak datanglaa kucing2 baru.. Bulat yg bulat tu beranak Kembang..
dan sekian2 laa sampai sekarang ade lebih kurang 15 ekor kucing kat umah aku skang..
kucing ni hidup dorang penuh dengan dugaan kalo panjang umur nasib baiklah mereka kalo x ade je kubor yg aku dan family aku kene bwat nak tanam budak2 ni...
dari Disember 2010 sampai sekarang kire banyak jugaklaa kucing2 aku mati sebab ade orang racun budak2 ni..
kalolaa kucing2 ni x mati mungkin kucing kat umah aku dah menjangkau 40 ekor taww!!!

senarai kucing2 kat umah dan kat kedai.. hahaha.. (list semase 12 Febuari 2011)
  • Seksi
  • Tumpang
  • Deka
  • Bulat
  • Kembang
  • Kutip
  • Pati
  • Kotyahh
  • Kotyenn
  • Foxie
  • Grey
  • Browny
  • Tracey
  • Timott
  • Seksi II dan 4 ekor baby baru kat kedai.. hahaha

bawah ni antara koleksi gamba si comel yg ade dan penah ade diumah aku..

Browny and Tracy... baby baru kat umah!! anak kepade Pati!! adek mereka due da mati.. mereka lah harapan aku.. hahaha..

ape pandang2? nak gadowh!!! - Browny

Tracey!! apelaa mase depan budak nih.....

dah arwah dah budak ni.. Pinky mati eksiden tahon 2008.. my favourite cat!! T_T

adek Pinky.. Seksi!!! yg hidop sampai skang.. and die tetap seksi!! hahaha

Aku Deka!!! Pehall korang x puas hati!!! hahaha..



due2 kat atas arwah anak seksi.. sungguh comel bile budak2 neh tdo.. =D

Bulat xnok kalah gakk!! hahaha

Bulat dan anaknye yg pertame Kembang!!

Kembang semase melahirkan anaknye.. tiga2 anaknye dah mati.. umor xpanjang..

ni Foxie!! kucing yg dikutip oleh kakak2 aku..

grey ngan 4 ekor anaknye yg dah arwah.... sedeyh kott..

hahaha.. ni jiran tetangge kucing2 aku.. Buyong namenye..

Ni die Kotyahh!!!

Pati!!! mak kepade Browny dan Tracy!! kucing paling garang kat umah..


Kotyahh dan Kotyenn!!! due beradik yg tetibe dtg kat umah dan membesar dengan sehatnye.

si Bute.. anak Seksi yg dah arwah..

Tabiat buruk Deka.. suke hidu bau kaki aku.. hahahaha

1 comment:

akk ko! said...

pinky mati dlu la baru putih....